در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

اقتدار ایران در جنگ و صلح | پشتیبانی ویژه میدان از دیپلماسی

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: اگر بحث صلح مطرح باشد، جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پیشتاز است و اگر اصرار بر درگیری و ایجاد تنش در منطقه باشد جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و آمادگی لازم برخوردار است.
یک کارشناس مسائل منطقه گفت: اگر بحث صلح مطرح باشد، جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پیشتاز است و اگر اصرار بر درگیری و ایجاد تنش در منطقه باشد جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و آمادگی لازم برخوردار است.
کد خبر: ۱۴۷۷۲۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، امیر موسوی درباره سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه ما برای جنگ آماده هستیم، همچنان که برای صلح هم آماده هستیم و این موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: تفاهم، تلاش برای گفتگو و ایجاد آرامش در منطقه یکی از اصول سیاست‌های خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: به این ترتیب به نظرم مهمترین اصل نظام جمهوری اسلامی ایران گفتگو، همکاری و ایجاد آرامش در منطقه و دور نگه داشتن منطقه از هرگونه تنش است.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: اما متاسفانه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر خلاف این سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند که تنش در منطقه برقرار باشد تا بتوانند سلطه شان را بر کشورها، دولت‌ها، ملت‌ها و ثروت منطقه داشته باشند. در واقع به همین دلیل آنها به دنبال جنگ و سلطه‌گری هستند.

به گفته موسوی آمریکا و رژیم صهیونیستی زمانی آرامش را می‌خواهند که همه تابع سیاست آن‌ها باشند.

 وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی زمانی که می‌بینند کشوری ضعیف است و اقتدار ملی و نظامی مناسبی ندارد، سیاست‌های خود را به آن دیکته می‌کنند.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: به این ترتیب اگر بحث صلح مطرح باشد جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پیشتاز است و اگر اصرار بر درگیری و ایجاد تنش در منطقه باشد جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و آمادگی لازم برخوردار است.

موسوی یادآور شد: به این ترتیب جمهوری اسلامی خواهان افزایش تنش، درگیری و جنگ نیست، اگرچه برای هر وضعیتی آمادگی دارد.

وی بیان کرد: تلاش‌های آقای عراقچی در روز‌های اخیر و سفر‌های متعدد ایشان به کشور‌های منطقه برای ایجاد آرامش در منطقه و پشتیبانی از مقاومت از طریق دیپلماسی بوده و بحث آتش بس در غزه و لبنان و کاستن از شرایط سخت مردم لبنان و فلسطین مطرح بوده است.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه تلاش‌های دیپلماسی برای کمک به مقاومت است، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران از طریق سیاست و دیپلماسی از این ملت‌ها پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این برای آن‌ها کمک‌های انسان دوستانه نیز ارسال می‌کند. برای نمونه سفر اخیر آقای قالیباف به لبنان نیز در این راستا بوده است.

 موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ملت‌ها برای به دست آوردن استقلال، آرامش و حاکمیت‌شان است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی و میدان پشتوانه یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: اگر میدان پشتیبان دیپلماسی نباشد و دیپلماسی مکمل میدان نباشد، کشور‌های قوی کشور‌های ضعیف را می‌بلعند و شاهد این اتفاق در منطقه نیز هستیم.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: در خصوص توافق هسته‌ای نیز باید گفت پشتیبانی میدان از دیپلماسی و همزمان اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران سبب شد که ابرقدرت‌ها پای میز مذاکره بنشینند.

‌موسوی با اشاره به اینکه اکنون نیز در جمهوری اسلامی ایران همین رویکرد دنبال می‌شود به جام جم آنلاین گفت: دولت آقای پزشکیان این روز‌ها مکمل اقتدار نظامی ماست و آقای حاجی زاده نیز درباره برخورد اخیر با رژیم صهیونیستی تاکید کردند که با پشتیبانی و حمایت کامل دولت آقای پزشکیان بوده است.

وی تاکید کرد: این کار بسیار بزرگی و هر دو طرف شاهد نتیجه آن هستند. به همین دلیل دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با امکانات ویژه در حال انجام است. برای نمونه وقتی آقای عراقچی وارد کشوری می‌شود، کشور میزبان اقتداری را که پشتیبان ایشان است، می‌بیند. به همین دلیل نیز استقبال‌های مناسبی از آقای عراقچی می‌شود، مثلا در سفر اخیرشان به عربستان برای ایشان سنگ تمام گذاشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها